רואה חשבון הנותן שירות וליווי עסקי אונליין בכל רחבי הארץ, ייעוץ ראשוני ללא עלות והתחייבות,
לקבלת פרטים חייגו או שלחו פנייה מהאתר, זמין עבורך כעת לתת מענה מיידי.

השאר פרטים לייעוץ אישי

להפוך לעצמאי – 7 כללים לפתיחת עסק עצמאי

רוצה להפוך לעצמאי? מעוניין לפתוח עסק? פתיחת עסק הוא לא דבר פשוט, רוב האנשים שהחליטו להפוך לעצמאים נמצאים בחוסר ידע בנושא, בלבול, תחושה שהם נכנסים למים עמוקים, הפיכה לעצמאי מצריכה הכנה נכונה והבנה של תהליכים רבים אשר ישפיעו רבות על הצלחת העסק, ריכזנו עבורכם 7 כללים שיעניקו לכם כלים פרקטיים הנחוצים בשלב הקמת העסק ויתנו לכם הכוונה ראשונית שתסייע לכם להבין את התהליך.

תוכנית עסקית

ראשית, יש להכין תוכנית עסקית ברורה עם תוכנית יעדים ותקציב פעילות ,בין היתר, יש לאפיין את העסק, מה מבנה העסק, מה מהותו, תחת איזה ענף הוא פועל, מה מחזור שנתי משוער, ומהו העיסוק המדוייק של העסק.

פתיחת חשבון בנק נפרד לעסק

אתם יכולים אך לא חייבים לפתוח חשבון בנק נפרד לפעילות העסק, במידה והעסק פטור או מורשה אתם רשאים להשתמש בחשבון הפרטי שלכם, מומלץ מאוד לפתוח חשבון בנק עסקי, כיוון שחשוב להפריד בין פעילות אישית לבין פעילות עסקית, גם מבחינת מיסוי וגם מבחינה מקצועית.

פתיחת תיקים ברשויות המס

בשלב זה, כדאי להתייעץ עם רואה חשבון על מנת לבחון את החלופות המתאימות לכם ביותר. במרבית המקרים, רואה חשבון הוא זה שפותח עבורכם את התיקים ברשויות המס השונות ומרגע זה מלווה אותכם ומכוון אותכם בכל שאר התהליך של הפיכה לעצמאים. שימו לב, כל עוד לא התבצעה פתיחת תיקים ברשויות המס ובמע"מ בפרט אסור לכם לקבל הכנסות!

ישנם כמה סוגי עוסקים:

  • עוסק פטור- מי שמחזורו צפוי להיות נמוך מ 79,482 ₪ עד 31.12.2014 רשאי לפתיחת תיק עוסק פטור במע"מ . עוסק פטור אינו גובה מע"מ מלקוחותיו ומצד שני אינו יכול לקזז מע"מ מהוצאותיו, הפטור של העוסק הפטור הוא לעניין מע"מ בלבד ובמרבית המקרים הוא אינו פטור ממס הכנסה או ביטוח לאומי. ישנם עוסקים שגם אם מחזור עסקאותיהם נמוך מהתקרה הנ"ל אך אינם מורשים להיות עוסקים פטורים, מדובר בעיקר בבעלי מקצוע חופשי ועוד כמה חריגים.
  • עוסק מורשה – כל אחד רשאי להיות עוסק מורשה לעניין מע"מ ומי שעובר את התקרה של העוסק הפטור אף חייב להיות עוסק מורשה (אלא אם כן מדובר בחברה). עוסק מורשה יכול לקזז מע"מ מהוצאותיו והוא משלם מע"מ מהכנסותיו. – לצרכי מע"מ נחשבת בתור עסק אחד, לעניין מס הכנסה וביטוח לאומי-כל שותף נחשב עסק נפרד. חברה בע"מ- התאגדות בתור חברה מחייבת שירותים של רואה חשבון ולכן עם שכירת השירותים של רואה החשבון הוא ידריך ויכוון אותכם. לכל סוג התאגדות יש יתרונות וחסרונות והשלכות על חבות המס שלכם, מוניטין מול לקוחות ודברים נוספים,לכן, יש להתאים באופן אישי לכל אחד את ההתאגדות האופטימלית בשבילו.למידע נוסף על פתיחת תיק עוסק מורשה.

הפקת חשבוניות מס וקבלות

כל עסק חייב להסדיר עניין זה. ניתן לרכוש פנקסי חשבוניות וקבלות בבתי דפוס או להשתמש בתוכנות הנהלת חשבונות.

  • ניהול ספרים – הכוונה היא לניהול של פנקסי החשבונות, רישומים ניירת ואסמכתאות אחרות. ישנן שיטות שונות לניהול ספרים, לכן בכל מקרה מומלץ להתייעץ עם רואה חשבון ולשכור שירותי הנהלת חשבונות לטיפול בנושא. מנהל החשבונות יכין את הדיווח החודשי והדו חודשי לרשויות המס השונות, יחשב את גובה התשלומים למע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי וידווח עליהם.
  • תפעול העסק – לאחר פתיחת עסק ברשויות המס על בעליו לבצע פעולות שוטפות לתפעולו השוטף. כגון הפקת חשבוניות וקבלות על מוצרים שנמכרו, איסוף וריכוז של החשבוניות ומסירתם למנהל החשבונות בסוף כל חודש. בנוסף, ישנן גם פעולות אחרות כגון הגשת דו"ח שנתי שמוגש פעם בשנה למס הכנסה, הצהרת הון שמוגשת פעם בכמה שנים למס הכנסה ועוד.
  • מקדמות לרשויות – יתכן ומס הכנסה וביטוח לאומי ידרשו מכם תשלום של מקדמות על פני השנה השוטפת על חשבון חבות המס שלכם שתתברר רק לאחר הדו"ח השנתי. ניתן לשנות את שיעור המקדמות,להקטינם, להגדילם ואף לבטלם, יש להתייעץ עם רואה חשבון ולהחליט מהו השיעור מקדמות שהכי נכון לכם לשלם. שינוי לא מוצדק יכול לגרור קנסות מיותרים.

 

הכותב הוא קליימן יונתן, רואה חשבון ושותף מייסד במשרד "זיידה ושות" – משרדנו הינו משרד רואה חשבון בתל אביב ואנו מתמחים ומובילים בפתיחת תיקים, הנהלת חשבונות וליווי לכל סוגי העסקים, החל מעסקים פטורים ומורשים ועד לחברות בע"מ.

 

לשאלות, קבלת ייעוץ או כל עזרה נוספת הנכם מוזמנים ליצור קשר:

לטלפון: 03-955-05-05

במייל: gilzajde@gmail.com

 

האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ כלשהוא או תחליף לייעוץ כלשהוא ו/או המלצה כלשהיא והכותבים אינם נושאים באחריות ואינם מתחשבים בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל המסתמך על הכתבה או הפרסום עושה זאת על אחריותו האישית בלבד ומתבקש להתקשר במישרין עם הגוף ששמו נקוב כתבה לקבלת מידע מפורט ועדכני.

צריך עזרה להגיע למטרה?

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

קידום אתרים בגוגל קידום אתרים בגוגל